Bądź widoczny w Internecie – wybrane narzędzia e-marketingu 32 godz.
- Strategie marketingowe i komunikacja w sieci – 8h
- Optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO – 8h
- Google Ads i Analytics – 8h
- Media społecznościowe – 8h
Spis treści
Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone jest dla:
właścicieli firm z sektora MŚP,
pracowników działów marketingu,
początkujących pracowników agencji marketingowych,
osób odpowiedzialnych za obecność firmy w Internecie,
osób, które chcą budować markę osobistą online,
oraz osób, które chcą poszerzać swoje umiejętności z zakresu marketingu internetowego.
Jeżeli chcesz:
być widocznym dla swoich potencjalnych Klientów,
konkurować i wygrywać z firmami z Twojej branży,
osiągać coraz lepsze wyniki sprzedażowe,
rozwijać swój biznes,
wiedzieć jak efektywnie wykorzystywać swój budżet marketingowy,
działać w sposób przemyślany i uporządkowany
TO SZKOLENIE, PROWADZONE PRZEZ DOŚWIADCZONEGO PRAKTYKA, JEST DLA CIEBIE!

Czego się dowiesz:
- jakie narzędzia marketingu internetowego możesz wykorzystać w swojej działalności,
- jak zainteresować potencjalnych klientów swoim przekazem reklamowym,
- jakie cele powinny realizować kampanie internetowe i jak je osiągnąć,
- jak optymalizować strony internetowe pod kątem SEO,
- jak tworzyć efektywne kampanie Google Ads
Czego się nauczysz:
- umiejętnie dobierać cele i narzędzia do zaplanowanych działań marketingowych,
- mierzyć efekty działań w Internecie i wyciągać z nich właściwe wnioski,
- wykorzystywać dane z Google Analytics do oceny skuteczności prowadzonych działań marketingowych,
- tworzyć i oceniać wyniki kampanii Google Ads,
- prowadzić działania reklamowe w Sieci Reklamowej Google
- sprawnie optymalizować stronę internetową, aby była przyjazna wyszukiwarce Google,
- wykorzystywać narzędzia do analizy strony internetowej pod kątem SEO,
- prawidłowo korzystać z wizytówki Google Moja Firma,
- weryfikować działania prowadzone przez agencję interaktywną lub współpracowników.
Cel szkolenia
Przygotowanie uczestników do skutecznego wykorzystania narzędzi marketingu internetowego w promowaniu firmy, marki, instytucji, czy organów samorządu terytorialnego oraz oceny skuteczności prowadzonych działań marketingowych, jako podstawy do wprowadzania w nich zmian oraz zwiększenie świadomości roli tych narzędzi w komunikacji z klientami!

Efekty kursu
Czego się dowiesz:
- jakie narzędzia marketingu internetowego masz do dyspozycji,
- jakie są obecne trendy i najlepsze praktyki e-marketingu,
- jak zainteresować potencjalnych klientów swoim przekazem
reklamowym, - jakie cele powinny realizować kampanie internetowe i jak je osiągać,
- jakich narzędzi używać do analizy stron internetowych pod kątem SEO,
- jak tworzyć w Internecie reklamy realizujące Twoje cele,
- jakie są typy mediów społecznościowych i jak z nich korzystać!
Czego się nauczysz:
- umiejętnie dobierać cele i narzędzia do zaplanowanych działań marketingowych,
- mierzyć efekty działań w
- Internecie i wyciągać z nich
- właściwe wnioski,
- wykorzystywać dane z Google Analytics do oceny skuteczności prowadzonych działań marketingowych,
- tworzyć i oceniać wyniki kampanii Google Ads,
- prowadzić działania reklamowe w Sieci Reklamowej Google
- sprawnie optymalizować stronę internetową, aby była przyjazna wyszukiwarce Google,
- prawidłowo korzystać z wizytówki Google Moja Firma,
- samodzielnie zaplanować prostą strategię komunikacji w social media,
- wdrażać strategię działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych tj. Facebook, LinkedIn, Instagram, You Tube, Twitter,
- weryfikować działania prowadzone przez agencję interaktywną lub współpracowników.

Ramowy program kursu
1. Google AdWords – 16 godzin
- Platforma reklamowa Google Ads
- Jak pisać teksty reklamowe
- Jak przygotować stronę docelową kampanii
- Dobór słów kluczowych
- Sposoby oceny skuteczności słów kluczowych
- Zasady redagowania tekstów i reklam
- Jak wybrać grupę docelową
- Jak dopasować budżet
- Sposoby mierzenia celów kampanii
- Fakty i mity na temat
2. Google Analytics 4.0 – 8 godzin
- Platforma Google Analytics
- Definiowanie celów dla witryny
- Jak prowadzić analizę źródeł ruchu w witrynie
- Skąd się biorą odwiedzający
- Mierzenie ruchu z kampanii Google Ads, mailingu, social media
- Jak analizować zachowania użytkowników w witrynie.
3. SEO od podstaw – 8 godzin
- Czym jest pozycjonowanie stron internetowych
- Pozycjonowanie on site i off site
- Podstawy budowy stron www
- Słowa kluczowe
- Zasady linkowania
4. Optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO – 8 godzin
- Narzędzia do audytu strony www
- Narzędzia do mierzenia szybkości witryny
- Optymalizacja treści pod kątem SEO
- Tytuły i meta descriptions
- Nagłówki H1-H5 i ich znaczenie
- Wtyczki WordPress do optymalizacji strony i zwiększające skuteczność pozycjonowania
5. Pozycjonowanie lokalne i narzędzia webmastera – 8 godzin
- Tworzenie strony www w oparciu o wizytówkę gogle Moja Firma
- Pozycjonowanie lokalne wizytówka GMF
- Content marketing i storytelling
- Narzędzia webmastera – Semstorm, Linkhouse, Google Trends, Seostation,
- Artykuły sponsorowane – portale dziennikarstwa obywatelskiego
- Jak zoptymalizować grafiki pod kątem wyszukiwarki6.
6. Media społecznościowe, czyli komunikacja w modelu 3.0 – 24 godziny
- Typologia social media
– portale
– mikroblogi
– blogi
– fora internetowe
– aplikacje mobilne - Elementy składowe strategii social media
- Twitter – o potencjale kanału
- Youtube jako druga największa przeglądarka w sieci
– Kampanie reklamowe
– Korzyści wynikające z działań
– Funkcjonalności: tworzenie, edycja filmów, transmisje na żywo
– Zaawansowane opcje edycji filmów
– Case studies - Potencjał mediów obrazkowych – Instagram, Pinterest
– Podstawowe informacje o kanałach
– Funkcjonalności
– Case studies - LinkedIn jako platforma social media wspierająca relacje business to business i rekrutację
- Facebook – potencjał, zastosowanie, statystyki
– Podstawowe cele działalności na portalu Facebook
– Komunikacja na portalu
– Targetowanie postów do wybranych grup odbiorców
– Analiza statystyk
– Możliwości reklamowe portalu
– Użyteczne narzędzia zewnętrzne przydatne do działań na portalu - Narzędzia wspierające zintegrowaną komunikację w wielu kanałach social media
– Monitoring
– Zarządzanie treściami
– Analityka
Koszt uczestnictwa
Indywidualnie:
4650 zł netto przy grupie 5 osób w tym:
- szkolenie
- salę szkoleniową w Katowicach, przerwy kawowe, lunch
- materiały szkoleniowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
Czas trwania
9 dni – 72 godziny szkoleniowe
Termin:
Do ustalenia dla grup i szkoleń zamkniętych.
Najbliższy termin szkolenia otwartego:
Prowadzący:
Z marketingiem związany jest od czasu ukończenia studiów na Wydziale zarządzania i marketingu Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Posiada 20-letnie doświadczenie w koordynacji sprzedaży i marketingu firm usługowych, produkcyjnych i edukacyjnych. Jest trener na poziomie odpowiadającym EQF 5 European Qualification Framework (Senior trainer), doradcą zawodowym, wykładowcą Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach, certyfikowanym coach amerykańskiej metodyki sprzedaży CustomerCentric Selling. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, tworzenia stron internetowych i budowania strategii marketingowych. Trener ogólnopolskiego projektu edukacyjnego Google - Internetowe Rewolucje.
Maciej Westerowski
Od ponad dziesięciu lat związany jest zawodowo z marketingiem. Certyfikowany trener Google AdWords. Doświadczenie zdobywał zajmując się komunikacją marketingową ogólnopolskich spółek. Od sześciu lat wykorzystuje w pracy narzędzia marketingu internetowego. Od początku swojej pracy edukował i szkolił swoich klientów, po to żeby lepiej rozumieli świat reklamy internetowej. Doradza w zakresie obecności w Internecie nie tylko przedsiębiorcom, ale również organizacjom pozarządowym. Koordynator i trener ogólnopolskiego projektu edukacyjnego Google - Internetowe Rewolucje.
Paweł Bilczyński
Specjalista od marketingu zintegrowanego, miłośnik social media, szkoleniowiec. Jako współwłaściciel agencji kreatywnej posiada ogromne doświadczenie tworzenia kampanii marketingowych dla podmiotów o różnym zasięgu – od małych firm regionalnych, przez samorządy, po międzynarodowe korporacje. Regularnie występuje jako prelegent na eventach związanych z marketingiem i mediami społecznościowym na terenie całej Polski. Publikuje i komentuje w mediach branżowych (m.in. Brief, Nowy Marketing, Wirtualne Media, Press, Sotrender Fanpage Trends), lokalnych i regionalnych.
Kuba Nagórski