Obsługa klienta
Konkurencyjność na rynku usług i sprzedaży ciągle wzrasta, a żeby zdobyć klienta trzeba odpowiednio przyciągnąć jego uwagę i przekonać go do swojej oferty. W świecie tak wielkiego wyboru nie jest to jednak łatwe, a Internet dodatkowo może znacznie skomplikować sprawę. Dlatego tak ważna jest znajomość podstaw psychologii obsługi klienta.
Dzisiejszy klient ma coraz większe wymagania i oczekuje obsługi na wysokim poziomie, niezależnie czy robi właśnie zakupy w sklepie spożywczym czy inwestuje majątek swojego życia.
Gdy w danym miejscu obsługa nie będzie miła i kulturalna, a oferta okażą się zupełnie niezgodna z wcześniej opisywaną firma nie tylko straci swojego potencjalnego klienta, ale także może zyskać ogólnie złą sławę. Co z kolei może spowodować odejście stałych klientów i ogromne kłopoty z dalszym prowadzeniem działalności.
W czasach ogólnie dostępnego internetu ludzie nie boją się wystawiać opinii na różnych stronach. Niezadowolony klient ma dziś dużo większa moc niż jeszcze kilka lat temu. Wtedy jego opinia docierała głównie do jego znajomych lub wpływała jako pisemna skarga do samej firmy.
Klient nie wrócił do firmy, ale jego opinia mogła być szybko zapomniana bez większych konsekwencji. Negatywna opinia pozostawiona w Internecie zostawia po sobie ślad na zawsze, i już tylko od firmy zależy jak naprawi tą sytuację.









Jak tego uniknąć?
By takich sytuacji uniknąć warto zapoznać się z różnymi aspektami psychologii obsługi klienta, dowiedzieć się i podszkolić w tym, co jeszcze czasem może sprawiać trudności. Doświadczona osoba może udzielić wielu cennych rad, które w przyszłości zaowocują wieloma lojalnymi klientami i bardzo dobrą opinią na rynku. Umiejętność zachowywania się w różnych sytuacjach związanych z obsługą klienta jest właściwie jedynym sposobem na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy i cieszenie się lojalnością. Każdy człowiek jest konsumentem i ma inne potrzeby, a jednak wszyscy chcą być traktowani w sklepie wyjątkowo. W takie miejsca chce się wracać, a zakupy kojarzą się tylko z przyjemnością.
Szkolenia skupiające się na obsłudze klienta są dedykowane zarówno do samorządów terytorialnych, menadżerów sklepów, ale także dla wszystkich osób mających na co dzień kontakt z klientem. Przekazywana wiedza znajdzie odniesienie w banku, kawiarni i wielkiej firmie oraz urzędzie.
Skutecznie zbudowana relacja z klientem zakończona sprzedażą jest wypadkową bardzo dużej ilości elementów. Zazwyczaj ciężko jest nawet ustalić, który z nich zadziałał przy danej osobie i spowodował sukces. Dodatkową komplikacją jest to, że klienci różnią się od siebie i nie jest realne opracowanie jednego, skutecznego zestawu technik działania. Trzeba poznać i zrozumieć wiele aspektów, a w późniejszym czasie aktywnie korzystać z posiadanej już wiedzy.
Psychologia obsługi klienta - szkolenia
Na szkoleniach z psychologii obsługi klienta poruszane są tematy związane z kształtowaniem właściwych postaw w obsłudze klienta. Składają się na nią warunki dobrej obsługi, odpowiedni wizerunek pracownika, znaczenie pierwszego wrażenia, cechy i umiejętności, które są niezbędne, a nawet jak wielkie znaczenie ma nastawienie emocjonalne. W komunikacji z klientem znaczenie ma wszystko:
- liczą się słowa,
- każdy gest,
- postawa
- cała komunikacja niewerbalna.
- ton głosu
Wszystko rządzi się pewnymi zasadami i czasem trzeba nauczyć się przełamywać istniejące bariery, ponieważ sprzedawca jest jeden, a różnych klientów bardzo wielu. Istnieją odpowiednie techniki, które pozwalają się dopasować i znaleźć dla każdego indywidualne podejście. Uczestnik takiego szkolenia zazwyczaj poznaje też typy klientów i sposoby skutecznego działania w kontakcie z nim.
W biznesie sprawdza się pewnego rodzaju odwaga w działaniu i wyrażanie tego, co dla danej firmy jest naprawdę ważne. Obsługa klienta to praca tylko i wyłącznie dla osób, które lubią innych ludzi i ciągle chcą rozwijać swoje umiejętności.
Zapraszam na moje szkolenia

Obsługa klienta dla urzędników
Zapraszam do KONTAKTU

Psychologia obsługi klienta
Zapraszam do KONTAKTU
Szkolenia odbywają się w https://strefadobrystart.pl w Katowicach i w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej